ASSALAMUALAIKUM W.B.T........

Thursday 19 April 2012

Sebutan Oleh Pengerusi Majlis.

SITUASI 27.
Panggilan kehormat begitu penting dalam sesuatu majlis rasmi kerana bagi menghormati kedudukan atau pangkat yang dianugerahkan kepada orang kenamaan yang hadir dalam majlis itu. panggilan hormat ini juga mengikut hirarki dalam masyarakat di samping mengikut adat serta protokol sesutau majlis.

Contoh teks yang digunakan oleh pengerusi majlis.


MAJLIS PERASMIAN PENUTUP
 KEJOHANAN BOLA JARING PERINGKAT UNIVERSITI
TAHUN 2010
ANJURAN
     PUSAT KOKURIKULUM
      DENGAN KERJASAMA
JABATAN HAL EHWAL PELAJAR & ALUMNI
UNIVERSITI PENDIDIKAN SULTAN IDRIS.
                     21 SEPTEMBER 2010

      ( KETIBAAN DIF-DIF KEHORMAT DAN NYANYIAN NEGARAKU )
(Para hadirin dipersilakan berdiri untuk menghormati ketibaan Naib Canselor UPSI, dan menyanyikan lagu Negaraku dengan diiringi alunan muzik.)
Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh dan Salam sejahtera.
Yang Berbahagia, Prof. Dato’ Dr Aminah Ayob selaku Naib Canselor Universiti Pendidikan Sultan Idris. Yang Berbahagia,  Prof. Dr. Saliha bt Muhammad Timbalan Naib Canselor,Hal Ehwal Pelajar & Alumni)
Yang Berusaha, Puan Suhaila bt Adam Pengarah Program Kejohanan Bola Jaring merangkap Pengerusi Jawatan Kuasa Kejohanan Bola Jaring ini. Yang Dihormati En. Anizan bin Md Noor selaku Penolong pendaftar, Unit Aktiviti dan Latihan, Bahagian Pembangunan Pelajar, Jabatan Hal Ehwal Pelajar, Universiti Pendidikan Sultan Idris.
Tetamu-tetamu kehormat, timbalan-timbalan dekan Fakulti Sains Sukan, ketua-ketua jabatan, para sarjana dan, para peserta kejohanan bola jaring, serta hadirin dan hadirat yang dihormati sekalian.

No comments:

Post a Comment